Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

How I found my topic and what the Greeks would never say

So, I have decided to start to write a blog and share my experience from Greece. Although my mind has already floated to the Aegean Sea, I still have a lack of inspiration. In my oppinion, the topics are primarily created by themselves while being in the original surroundings. 

I tried to overboil Greek coffee as I do it regularly. No inspiration. I turned the Samian radio on and started to listen to the commercials. No inspiration. I put all the Greek souvenirs in front of my face. No inspiration. All of them decorated by Greek flag. No inspiration. I packed gifts for my Samian friends. No inspiration. I started to lose the hope in finding a good base topic. Afterwards I looked from the window and checked the sky. I was waiting for the rain to wet almost dry puddles in the forest behind our house. It is a place where small tadpoles transform into frogs. So, I took my lazy sausage dog and left with water to the forest.

I met my friend Vlada I have not seen since my childhood. “Hey, Misha, what are you doing here? Aren’t you in Greece yet?” he asked. “I am leaving within three weeks. It is time to enjoy my home city,” I answered smilingly and asked him about the news from his life. “I feel so bored here, there is nothing to do here, no cultural events, no sport events. I would rather leave somewhere else,” he complained.

“The real Greek would never say so! At least the Greeks I’ve met in my life,” I thought. Anyway, I found the topic! I quickly put the water into the small lakes and went back home to start my blog in order to express my admiration for the Greeks proud of their traditions, habits and homeland. We still complain about the village life. In contrary to us, the Greeks love their origin home village where the life appears like 200 years ago as if the time has stopped. The local people enjoy the traditional feasts and celebrate by traditional way. I am always so impressed by watching 5-years old boys dancing traditional dances and singing folklore songs.

Actually, have you ever seen any Greek television or listened to the Greek radio? How does the program schedule of all media look like? Major part of the program is focused on artists coming from Greece, the soap operas’ and TV series' contents are mainly Greek issues-oriented. The brightest stars of talent contests are not music groups imitating famous American pop stars but children playing bouzouki (http://www.youtube.com/watch?v=59TPHzf7LcY).

Wouldn’t it be great if we follow the Greek way at least by being proud of our history and traditions? Let’s try to find some Czech fairy-tale book, sing the folklore song and visit the UNESCO monuments. You may change your facebook profile for “PROUD TO BE CZECH” like my Samian friend with his “PROUD TO BE GREEK”.  

 

Autor: Michaela Žítková | sobota 5.5.2012 20:33 | karma článku: 10,57 | přečteno: 1569x
  • Další články autora

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 3.část

Další část povídání o nezapomenutelné jízdě po ostrově Ikaria. V tomto díle projíždíme z centrální části ostrova na jih, zastavujeme u "kláštera zázraků" Munte, kamenné kaple Theoktistis, kde čekáme na řeckou kávu a na jihu ostrova okusíme slavné termální, radioaktivní prameny Thermes.

12.9.2012 v 16:30 | Karma: 8,53 | Přečteno: 830x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 2.část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

6.9.2012 v 18:29 | Karma: 10,02 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 1. část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

5.9.2012 v 17:30 | Karma: 12,96 | Přečteno: 997x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Dokázala jsem nemožné a lovila se samoskými rybáři

“Slíbí-li něco Řek, nedávejte velkou šanci tomu, že to splní,” píše se v naší informační knize. Zažívala jsem to na vlastní kůži celých pět let během nichž jsem žadonila, aby mě kdokoli vzal rybařit na moře. Ale před pár dny mi zazvonil telefon. Řidič Christos volal, že bývalý řidič Christos jede rybařit a čeká na mě v přístavu. Přestože jsem měla v nohách více než dvacetikilometrovou túru samoskými horami ke klášteru Vronda, neváhala jsem a zamířila do přístavu v mém současném domovišti, městečku Agios Konstantinos.

6.7.2012 v 7:15 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Konec blahobytu, Athéňané škudlí

Na prodej. K pronájmu. Výprodej. Vše za 5 euro. Zavřeno. To jsou v současné době nejčastější ozdoby athénských domů. Stačily tři roky, aby se řecká metropole v mých očích úplně změnila. Změnili se lidé, změnila se atmosféra a změnily se ceny. Ekonomická krize je v hlavním městě pořádně cítit, zejména v centru. Spousta obchůdků láká na finální výprodeje a snaží se prodat poslední zboží za ceny, za které byste před třemi lety nekoupili ani řecký salát .

7.6.2012 v 16:40 | Karma: 18,63 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Jak jsem pokřtila let Praha-Athény po svém

Sedím v letadle a čekám na chvíli, až letadlo dosedne na athénskou přistávací dráhu. Doposud jsem necestovala do Řecka aniž by cesta nebyla příjemná, vždy cestuji na pozitivní vlně, ale tentokrát to je ještě o něco lepší. Letím prvním, tudíž slavnostním, letem Praha-Athény, který organizuje letecká společnost Aegean Airlines. Aegean. Egejský. Řecký. Podle toho všechno vypadá od první vteřiny.

29.5.2012 v 19:57 | Karma: 11,74 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Spolucestující z Florence Řeky podporovat nebude

Dnes je to přesně 7 dní do odletu. Už jen týden mě dělí od cesty do Řecka. Je pěkné neodpočítávat měsíce, ani týdny, ale dny. Obzvláště pěkné je porovnání předpovědi počasí Česká republika - Samos. Člověku hned rozmrzne úsměv na rtech.

17.5.2012 v 10:48 | Karma: 18,89 | Přečteno: 1629x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Zapomenuté ostrůvky, kde se čas zastavil

Mrkněte na mapu světa, vyzoomujte Evropu, kurzor posuňte jihovýchodně a jste tam, kde chci, abyste byli. Jónské, Egejské, Krétské, Thrácké, Středozemní moře. Všechna omývají řecké břehy a v každém lze objevit stovky ostrovů. Jsou rozlehlé i maličké, zelené i vyprahlé, rušné i klidné, známé i neznámé. A právě o těch málo známých, o těch pro opravdové fajšmekry, bych se dnes ráda zmínila.

10.5.2012 v 16:36 | Karma: 11,52 | Přečteno: 1372x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Dva filozofové ze Samosu, ale každý jiný

Říká se, že do třetice všeho dobrého. Proto jsem si za svůj třetí postřeh zvolila krátké povídání spojené s ostrovem, který je mi nejblíž. Hádáte správně, je to Samos! Tentokrát vám ale nebudu prozrazovat tipy na výlety, ty jsou popsané na webu www.VTT.cz v deníku delegáta a ve spoustě příruček o řeckých ostrovech. Příroda a nálada tohoto egejského ostrova je bezpochyby přímo magická. Možná právě proto ostrov inspiroval spoustu geniálních myslitelů. Já jsem si pro dnešek vybrala dva.

7.5.2012 v 12:00 | Karma: 16,98 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Město prošpikované kontrasty. Athény.

Zpravodajství posledních dní plní informace o volbách, které se konají hned v několika evropských zemích i ve světě. Média detailně sledují volby řecké, kterým je přikládán velký význam. A právě časté záběry z prostoru před řeckým parlamentem v Athénách mi připomněly dny strávené v této metropoli. Vzpomínky jsou hodně rozporuplné, na jedné straně vidím krásu antických památek a neoklasicistních budov, na straně druhé špinavá předměstí plná přistěhovalců z chudých zemí. Do Athén se po delší době vracím během následujících dní a čekám, jaké změny město potkaly. Jaké jsou vaše zážitky?

6.5.2012 v 14:08 | Karma: 10,37 | Přečteno: 909x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1160x
Delegátka cestovní kanceláře Venus Trade and Tours (VTT) na ostrově Samos / Representative of VTT tour operator, Samos Island

Seznam rubrik