Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Město prošpikované kontrasty. Athény.

Zpravodajství posledních dní plní informace o volbách, které se konají hned v několika evropských zemích i ve světě. Média detailně sledují volby řecké, kterým je přikládán velký význam. A právě časté záběry z prostoru před řeckým parlamentem v Athénách mi připomněly dny strávené v této metropoli. Vzpomínky jsou hodně rozporuplné, na jedné straně vidím krásu antických památek a neoklasicistních budov, na straně druhé špinavá předměstí plná přistěhovalců z chudých zemí. Do Athén se po delší době vracím během následujících dní a čekám, jaké změny město potkaly. Jaké jsou vaše zážitky?

     V Athénách jsem strávila 10 dní. Bylo to v listopadu 2009, ale stále si pamatuji vše, co se během těch pár dní událo a ráda bych se o ty nejsilnější zážitky podělila. Bydlela jsem ve čtvrti Platía Ameriki u svého kamaráda, taktéž přistěhovalce. Někdo by si tuto čtvrť k ubytování na dovolené nevybral, já jsem byla naopak ráda, že poznám i tu nepříliš žádanou tvář Athén. Bavilo mě pozorovat a poznat osudy lidí, kteří přijeli do Evropy hledat lepší život. Těch je v Athénách spousta – přijeli z Keni, Nigérie, Bangladéše, Ghany, Pákistánu, Etiopie a spousty dalších zemí. Zpočátku mě to dost překvapovalo, ale člověk si na takovou specifickou atmosféru časem zvykne.

     Stejně tak jako na ještě specifičtější systém MHD. Pražský dopravní systém mě asi dost rozmazlil a zpohodlněla jsem, protože v Athénách jsem často pátrala po zastávce, jež by mě navedla na zpáteční směr a často jsem nedokázala logicky usoudit, kde se nachází zastávka stejného čísla autobusu, když není přímo na protější straně silnice. Místní Řekové mi anglicky moc nerozuměli a řečtí policisté poradit nedokázali.

     Co rozhodně po úvodních, rozpačitých vjemech turistovi vezme dech je návštěva těch překrásných míst. Věřte mi, že jich je v řecké metropoli nespočet, každé z nich vás přenese do daleké historie. Největším lákadlem je pochopitelně Akropolis, která bývala politickým, kulturním i náboženským centrem starověkého Řecka. Mně výšlap na skalnatou homoli s Partheónem připadal jako útěk do minulosti a před všudypřítomným hlukem města. Vyhlídku z tohoto vrcholku byste si neměli nechat ujít, nekonečně rozlehlý koláč rozmanitých staveb budete mít jako na dlani.

     Na jižním svahu Akropole se nachází Dionýsovo divadlo, kde se prý zrodily divadelní žánry a také se zde konaly gladiátorské hry. Ostatně všechna ostatní, turisty vyhledávaná, místa jsou spjata s dobou antickou - Athénská agora, Hadriánův oblouk, Chrám Olympeion či Poseidonův chrám. Obrázek o historii celého Řecka dotvoří návštěva obrovského Archeologického muzea, na jehož návštěvu si vyčleňte alespoň dva dny. O tom si ale povíme až příště :)

     Stejně tak jako o stadionu vybudovaném za účelem konání Olympijských her v roce 2004, budově Parlamentu, přístavu Pireus nebo poklidné čtvrti Glyfada.

Autor: Michaela Žítková | neděle 6.5.2012 14:08 | karma článku: 10,37 | přečteno: 909x
  • Další články autora

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 3.část

Další část povídání o nezapomenutelné jízdě po ostrově Ikaria. V tomto díle projíždíme z centrální části ostrova na jih, zastavujeme u "kláštera zázraků" Munte, kamenné kaple Theoktistis, kde čekáme na řeckou kávu a na jihu ostrova okusíme slavné termální, radioaktivní prameny Thermes.

12.9.2012 v 16:30 | Karma: 8,53 | Přečteno: 830x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 2.část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

6.9.2012 v 18:29 | Karma: 10,02 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 1. část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

5.9.2012 v 17:30 | Karma: 12,96 | Přečteno: 997x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Dokázala jsem nemožné a lovila se samoskými rybáři

“Slíbí-li něco Řek, nedávejte velkou šanci tomu, že to splní,” píše se v naší informační knize. Zažívala jsem to na vlastní kůži celých pět let během nichž jsem žadonila, aby mě kdokoli vzal rybařit na moře. Ale před pár dny mi zazvonil telefon. Řidič Christos volal, že bývalý řidič Christos jede rybařit a čeká na mě v přístavu. Přestože jsem měla v nohách více než dvacetikilometrovou túru samoskými horami ke klášteru Vronda, neváhala jsem a zamířila do přístavu v mém současném domovišti, městečku Agios Konstantinos.

6.7.2012 v 7:15 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Konec blahobytu, Athéňané škudlí

Na prodej. K pronájmu. Výprodej. Vše za 5 euro. Zavřeno. To jsou v současné době nejčastější ozdoby athénských domů. Stačily tři roky, aby se řecká metropole v mých očích úplně změnila. Změnili se lidé, změnila se atmosféra a změnily se ceny. Ekonomická krize je v hlavním městě pořádně cítit, zejména v centru. Spousta obchůdků láká na finální výprodeje a snaží se prodat poslední zboží za ceny, za které byste před třemi lety nekoupili ani řecký salát .

7.6.2012 v 16:40 | Karma: 18,63 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradí ji Havel?

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:31

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  13:27

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  13:21

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1160x
Delegátka cestovní kanceláře Venus Trade and Tours (VTT) na ostrově Samos / Representative of VTT tour operator, Samos Island

Seznam rubrik