Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem pokřtila let Praha-Athény po svém

Sedím v letadle a čekám na chvíli, až letadlo dosedne na athénskou přistávací dráhu. Doposud jsem necestovala do Řecka aniž by cesta nebyla příjemná, vždy cestuji na pozitivní vlně, ale tentokrát to je ještě o něco lepší. Letím prvním, tudíž slavnostním, letem Praha-Athény, který organizuje letecká společnost Aegean Airlines. Aegean. Egejský. Řecký. Podle toho všechno vypadá od první vteřiny.  

     Rozhlížím se kolem sebe a vyčkávám na otevření odbavovací přepážky. Chvíli si zkracuji telefonováním. Myšlenku mi přetrhne zmínka o čísle mého letu. Naladěna na řeckou vlnu přerušuji hovor a běžím k infotabuli zjistit, že:

1. Došlo palivo

2. Rozbilo se letadlo

3. Pan pilot má siestu

4. V Athénách se na ranveji vysypaly kufry

5. Letušky zaspaly

     Kupodivu nejde ani o jednu z možností. Aerolinky nás zvou na oslavu u brány D1! Před řeckou party povinně obhlédnu novinky mezi parfémy a hurá k letadlu. A opravdu. Naše "gate" je obestavěna stoly prohýbajícími se různými lahůdkami a pitivem, u stolů asistuje znuděná Češka, které se cestující radši obloukem vyhýbají a dortík či šampanské oželí. Já navzdory odmítavému výrazu pracovnice letiště šampus oželet nehodlám a slavím první let Aegean Airlines tak, jak se má. Já přece řídit nebudu!

     Pozoruji zaměstnance letiště a letecké společnosti jako nezávislý, ale  novinařinou zasažený člověk. Pozoruji propracované promotion. Kde je fotograf? Proč se nebouchne šampanské? Proč nehraje řecká hudba? Proč na stole neleží letáčky s letovým řádem? Proč u občerstvení nestojí člověk, který cestujícím nápoj či snack nabídne. Řečtí vyslanci fotí  přibližující se letadlo přes sklo svými mobilními telefony.

     Při nástupu do zcela nového letadla dostáváme firemní kšiltovky a připínáčky s logem firmy. Prošedivělí Řekové v kostkovaných košilích, džínách a polobotkách s tkaničkou si okamžitě čepice nasazují, usedají do sedadel a hned letuškám diktují svá přání. Jsou sví. Jakmile se letadlo odlepí od pražské ranveje, pod svými kšilty usnou a chrápou tak, že řady 5-19 neslyší představování kapitána a jeho posádky.

      Jsou v klidu. To já ne, já s napětím očekávám, jak mě po třech letech přivítají Athény.

Autor: Michaela Žítková | úterý 29.5.2012 19:57 | karma článku: 11,74 | přečteno: 1030x
  • Další články autora

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 3.část

Další část povídání o nezapomenutelné jízdě po ostrově Ikaria. V tomto díle projíždíme z centrální části ostrova na jih, zastavujeme u "kláštera zázraků" Munte, kamenné kaple Theoktistis, kde čekáme na řeckou kávu a na jihu ostrova okusíme slavné termální, radioaktivní prameny Thermes.

12.9.2012 v 16:30 | Karma: 8,53 | Přečteno: 830x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 2.část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

6.9.2012 v 18:29 | Karma: 10,02 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 1. část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

5.9.2012 v 17:30 | Karma: 12,96 | Přečteno: 997x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Dokázala jsem nemožné a lovila se samoskými rybáři

“Slíbí-li něco Řek, nedávejte velkou šanci tomu, že to splní,” píše se v naší informační knize. Zažívala jsem to na vlastní kůži celých pět let během nichž jsem žadonila, aby mě kdokoli vzal rybařit na moře. Ale před pár dny mi zazvonil telefon. Řidič Christos volal, že bývalý řidič Christos jede rybařit a čeká na mě v přístavu. Přestože jsem měla v nohách více než dvacetikilometrovou túru samoskými horami ke klášteru Vronda, neváhala jsem a zamířila do přístavu v mém současném domovišti, městečku Agios Konstantinos.

6.7.2012 v 7:15 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Konec blahobytu, Athéňané škudlí

Na prodej. K pronájmu. Výprodej. Vše za 5 euro. Zavřeno. To jsou v současné době nejčastější ozdoby athénských domů. Stačily tři roky, aby se řecká metropole v mých očích úplně změnila. Změnili se lidé, změnila se atmosféra a změnily se ceny. Ekonomická krize je v hlavním městě pořádně cítit, zejména v centru. Spousta obchůdků láká na finální výprodeje a snaží se prodat poslední zboží za ceny, za které byste před třemi lety nekoupili ani řecký salát .

7.6.2012 v 16:40 | Karma: 18,63 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1160x
Delegátka cestovní kanceláře Venus Trade and Tours (VTT) na ostrově Samos / Representative of VTT tour operator, Samos Island

Seznam rubrik