Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 1. část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.   

Já a "kapitán" Vasilis na trase Karlovassi-Evdilos

Každý den mám z balkónu krásný výhled na hučící trajekty společností Anek Lines, Hellenic Seaways nebo Nel Lines. Monstrózní lodě spojují Egejské ostrovy s athénským přístavem Pireus a každý z nich proplouvá kolem břehů vesničky Agios Konstantinos. A já jsem ještě nikdy na jejich palubě nestála. Až do onoho přednarozeninového, zářijového dne.

Čekala jsem na svoji první plavbu řeckým trajektem a pozorovala kolemstojící otylé Řeky a Řekyně usrkávající své frappé. Malinký přístav v Karlovassi byl zavalen kufry, taškami a motorkami. Všichni jsme čekali až se na moři objeví loď Theofilos a hleděli jsme směrem k hlavnímu městu Samos, odkud trajekt vyplouval. Každý, kdo v přístavu stál, měl otočenou hlavu stejným směrem a já jsem si připadala jako za dob svého mládí, kdy jsem v Litvínově čekala každé ráno na třináctku.

Jakmile se loď přiblížila, zhoustlo štěbetání, poskakování dětí, dojemné loučení a objímání. Theofilos se začal v přístavu točit, aby k molu spustil most a neurvalí Řekové se začali tlačit do útrob lodi. Byla jsem překvapená jak luxusní cestování může tento typ dopravy nabídnout. Na každém patře se promítaly jiné filmy nebo fotbalové zápasy, obchůdky nabízely drahé šperky a podlahy byly pokryty měkoučkým kobercem. Nenechala jsem se zlákat a celou cestu strávila venku, kde se mi naskytly snad nejkrásnější výhledy na celý Samos a vlny Egejského moře.

Byl totiž úplněk a kopec nejvyšší hory Kerkys byl osvětlen jeho září, která plynule navazovala na moře a vytvářela od břehu blyštivou cestu k naší lodi. Ve svazích samoských kopců svítily malé vesničky a my jsme se pomalu blížili k okolním ostrovům Fourni, Agios Minas a Ikaria.

"Krásný měsíc, co? Nejhezčí úplněk Egejského moře je z tohohle místa," prohodil směrem ke mně Vasilis, který měl na starosti bezpečné připlutí lodi do přístavů. Jako každý Řek se začal vytahovat z rukávu flirtovací hesla typu "Ženské z Čech jsou nejhezčí a inteligentní, s Řekyněmi já si vůbec nerozumím". Otřelými frázemi mě neoblomil, tak vytáhl eso, které jsem s chutí přijala. Odpojil řetěz se značkou zákaz vstupu a vzal mě na nejvyšší plošinu lodi, na místo, kde vyčuhuje už pouze komín.

Vyprávěl mi, co  se traduje o lidech z ostrova Ikaria. Vyprávěl, jak nepoužívají hodinky, spát chodí v pět ráno, dožívají se vyššího věku než ostatní Evropané, neznají stres, nikdy nemachrují jeden na druhého a všichni kouří hašiš.

Všechno, co mi říkal, mi přišlo přehnané a absurdní. Dokud...dokud jsem nevystoupila v ikarijském přístavu Evdilos a nepotkala první obyvatele ostrova Ikaria...

 

 

Autor: Michaela Žítková | středa 5.9.2012 17:30 | karma článku: 12,96 | přečteno: 997x
  • Další články autora

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 3.část

Další část povídání o nezapomenutelné jízdě po ostrově Ikaria. V tomto díle projíždíme z centrální části ostrova na jih, zastavujeme u "kláštera zázraků" Munte, kamenné kaple Theoktistis, kde čekáme na řeckou kávu a na jihu ostrova okusíme slavné termální, radioaktivní prameny Thermes.

12.9.2012 v 16:30 | Karma: 8,53 | Přečteno: 830x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 2.část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

6.9.2012 v 18:29 | Karma: 10,02 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Dokázala jsem nemožné a lovila se samoskými rybáři

“Slíbí-li něco Řek, nedávejte velkou šanci tomu, že to splní,” píše se v naší informační knize. Zažívala jsem to na vlastní kůži celých pět let během nichž jsem žadonila, aby mě kdokoli vzal rybařit na moře. Ale před pár dny mi zazvonil telefon. Řidič Christos volal, že bývalý řidič Christos jede rybařit a čeká na mě v přístavu. Přestože jsem měla v nohách více než dvacetikilometrovou túru samoskými horami ke klášteru Vronda, neváhala jsem a zamířila do přístavu v mém současném domovišti, městečku Agios Konstantinos.

6.7.2012 v 7:15 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Konec blahobytu, Athéňané škudlí

Na prodej. K pronájmu. Výprodej. Vše za 5 euro. Zavřeno. To jsou v současné době nejčastější ozdoby athénských domů. Stačily tři roky, aby se řecká metropole v mých očích úplně změnila. Změnili se lidé, změnila se atmosféra a změnily se ceny. Ekonomická krize je v hlavním městě pořádně cítit, zejména v centru. Spousta obchůdků láká na finální výprodeje a snaží se prodat poslední zboží za ceny, za které byste před třemi lety nekoupili ani řecký salát .

7.6.2012 v 16:40 | Karma: 18,63 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Jak jsem pokřtila let Praha-Athény po svém

Sedím v letadle a čekám na chvíli, až letadlo dosedne na athénskou přistávací dráhu. Doposud jsem necestovala do Řecka aniž by cesta nebyla příjemná, vždy cestuji na pozitivní vlně, ale tentokrát to je ještě o něco lepší. Letím prvním, tudíž slavnostním, letem Praha-Athény, který organizuje letecká společnost Aegean Airlines. Aegean. Egejský. Řecký. Podle toho všechno vypadá od první vteřiny.

29.5.2012 v 19:57 | Karma: 11,74 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Za upálení družky 17 let. Nepamatuji si, co se stalo, tvrdil obžalovaný

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  10:10

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...

Automotodrom chce peníze za neodjetý ročník MotoGP, u soudu žádá 27 milionů

25. dubna 2024  10:07

Brněnský Automotodrom si chce pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požaduje za pronájem...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  9:48

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

PŘEHLEDNĚ: Langšádlová nekončí jako první. Jaké změny už zažila Fialova vláda?

25. dubna 2024  9:33

Přehledně Ve čtvrtek oznámila demisi ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová (TOP 09). V koaliční...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1160x
Delegátka cestovní kanceláře Venus Trade and Tours (VTT) na ostrově Samos / Representative of VTT tour operator, Samos Island

Seznam rubrik